zondag 17 december 2017

Nieuw PR!

Het was eigenlijk helemaal niet de bedoeling vandaag te gaan vissen. Ik had in gedachten iets geheel anders te doen maar toen ik wat hengelspullen bij Bryan zou ophalen die achter de snoek aan ging, heb ik toch maar even een hengeltje uitgelegd.

Omdat ik altijd mijn visspullen bij mij heb, is vaak ook de verleiding erg groot om niet ergens te stoppen om een montage te water te laten. Zo ook nu, toen Bryan ging vissen.
In een waterstelsel in en rond Purmerend een horsmakreel aan de takel geprikt en langs het kantje laten zakken. Toploodje eraan en vissen met een belletje op de top. Wat blijft dat toch gaaf om mee te maken, maar je moet wel gefocussed blijven. Ting ting, klonk het zacht, de tikken op de top zonder dat lijn werd genomen verraadt meestal de aanwezigheid van een grotere rover. Even kijken wat er gebeurt en de spanning neemt toe, geen ferme tikken op de top maar genoeg om de haak te zetten.
Ik voelde al gelijk dat het niet om een kleintje ging want het leek wel of ik vast zat. Door de druk die ik zette, kwam de snoek  heel langzaam in beweging, geen vette run maar het lompe gevoel van een vuilniszak aan je haak. Pas toen ik de snoek naar boven kreeg kwam het gevecht, niet heel lang maar dat is logisch in de winter. Toen ik eenmaal de rug en vervolgens de buik zag dacht ik nog 'dit zou wel eens de eerste meter van deze winter kunnen worden'.
Eenmaal aan de kant maar niet goed kunnen zien waar de dreg van de takel zat, toch maar even geschept. Fuckerdefuck, wat een buffel!!!
Onthaken, foto's maken en opmeten. YESSSSSSS en nieuw pr gezet naar 109 cm.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten