woensdag 23 november 2016

Om de hoek

Op het dorp waar ik woon rijd ik al jarenlang een stek voorbij en zeg dan tegen mijn meissie 'hier moet ik toch eens gaan vissen'. Waarop haar antwoord is dat ik dat moet doen en het niet moet blijven roepen. Dus de stoute schoenen aangetrokken en een doodaas sessie gepland.
Woensdag een vrije dag dus vroeg naar de waterkant.


Aan de overkant van het kanaal was de kraanmachinist al druk aan het werk wat toch een beetje de rust verstoorde. Ik vis met een stalen onderlijn met enkele dreg die ik dan door de rug van een fikse Horsmakreel van zo'n 30-35 cm prik en onder een floater hang. Ik begin met de presentatie op de bodem.
Al snel was het raak, na ongeveer een half uurtje begon de floater te dansen en mijn hart sneller te kloppen. Als een malle verplaatste de floater zich en na een paar seconden te hebben gewacht draaide ik de lijn strak en sloeg aan. Yesss, ik voel weerstand. Helaas lostte ik deze vis vlak voor de kant en was de aasvis nog intact. Snel terug en wachten op een nieuwe aanbeet. Deze liet niet lang op zich wachten, lijn strak draaien en aanslaan. Yess, wederom voel ik weerstand maar ook deze lostte ik vlak voor de kant. Fuckerdefuck, hier baal ik enorm van. Twee snoeken die ik beide gezien heb en rond de meter waren heb ik gelost en de aasvis is nog steeds intact??? Hierdoor kreeg ik het gevoel dat ik de haak niet goed kon zetten. De rug van een Horsmakreel is redelijk taai dus de dreg verzet naar de flank van de aasvis. Alles terug op dezelfde plek en nog voor ik mijn hengel had neergelegd zag ik de dobber dansen op het spiegelgladde wateroppervlak. Het zal toch niet???? En jawel hoor, de floater verplaatst zich met een aardig tempo. Paar seconden wachten en aanslaan. Yess, wederom weerstand maar nu schoot de snoek niet los en volgde een leuke dril. Eenmaal in het net was ik zo blij als een klein kind want 2 buffels verspelen baal ik enorm van. Het resultaat was een moddervette groenjas van 93 cm. Helaas mijn statief vergeten dus geen mooie foto maken maar de herinnering is mij veel meer waard. 
Het waren een paar heerlijke uurtjes en die zullen nog veel vaker komen deze winter!

3 opmerkingen:

  1. Dikke opgestapelde snoeken van tegen de meter. Ik doe mee!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aankomend weekend niet Fer maar de week erop gaan we slachten :-)

      Verwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen