vrijdag 11 november 2016

Eerste snoeksessie

Zaterdagavond 5 november een belletje van Robert, 'zullen we morgenochtend ff snoeken'? De afspraak staat en om 08.00 uur spreken wij op een bekende stek af, normaal goed voor een paar groenjassen.

Het was koud en zo nu en dan, meer nu als dan, kwam het met bakken uit de lucht. Maar bikkels die wij zijn (hahahaha) stug met de pluggen smijten.

Helaas deden de pluggen waarin ik normaal zo'n vertrouwen heb het niet. Dus een spinner eraan. Van de zomer had ik al een paar 'dubbele spinners' aangeschaft.

Na 10 keer gooien kon een mooie groenjas deze spinner niet weerstaan. Een mooi gevecht volgde, want hij was behoorlijk sterk, en was de eerste van deze winter een feit.


Na nog een uurtje struinen en gooien leek het helemaal dood. Dus in de auto en naar de volgende stek. Maar ook hier was het taai, het stuk water dat wij beviste leverde pas aan het eind een mooie snoek op. Maar wat was het een mooie aanbeet. Ik stond op een brug en kon zien dat de snoek de spinner eerste instantie achtervolgde. Pas toen ik de spinner naar de oppervlakte trok dook de snoek er op. Hij klapte uit het water met de spinner in de bek, wat een sensatie. De adrenaline pompte door mijn lijf en Robert ging met het net naar onder de brug.


Helaas had Robert niets gevangen en was het tijd om weer naar huis te gaan. Ik zie de winterperiode, waarbij regelmatig op de  groenjas wordt gejaagd, met plezier tegemoet.

Latersssss!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten