maandag 8 juni 2015

Hunger 4 carp

De laatste weken was het erg druk. Tuin ophogen, 100 M2 terras leggen, verjaardag voor mijn 'Sarah' plannen en voorbereiden en afgelopen week 4 dagen als begeleider mee op schoolkamp met groep 8 pffffff. Je zult dus wel begrijpen dat ik even wilde ontspannen aan de waterkant.


Dus zaterdagmiddag met een volle kop naar de waterkant, tenminste dat dacht ik. Ik was onderweg en realiseerde mij dat ik een aantal spullen was vergeten. Dus een ruk aan het stuur en weer naar huis.

Eenmaal aangekomen op de City stek rustig aan de tent opzetten. Het was godvergeten warm en daar stond ik in mijn lange broek. Jawel hoor, nog steeds dingen vergeten zoals een korte broek, slippers, mijn kussen enz. Echt dat ik niet weer naar huis ga!!!

Eenmaal geïnstalleerd de plaatselijke Döner geld gegeven in ruil voor een Dürum kip. Ook vismaat Andy had het idee om op de City stek te vertoeven, en zo brachten we samen de nacht door (hmmm, dat klinkt wel raar).
Ondanks het heerlijke weer heb ik geen karper weten te vangen. Helaas was de brasem wel van de partij. Na 4 brasems, alle 4 van één hengel, heb ik de hengel op een andere plek gelegd. Hé hé, geen brasem meer.

Na een paar vieux-cola en slap ouwehoeren mijn bedje opgezocht. Man man, wat lag ik heerlijk. Uitzicht over het water met zicht op het centrum van Purmerend. Mooi hoor, zo 's avonds in het donker met al die lichtjes. Het enige nadeel is de teringherrie van al die stapgasten. Lijkt wel of er geen volumeknop meer op zit en dat alles voluit staat. Maar goed, dat is City fishing :-)

Zondagochtend, rond 05.30 uur prikkelt het zonnetje op mijn gezicht. Wat is dit heerlijk wakker worden. Natuurlijk blijf ik op mijn stretcher liggen en kijk om mij heen wat er allemaal gebeurt. Toch dut ik weer in en word om 07.30 uur gewekt door Edwin en Ferry die een pensessie samen hadden gepland. Even een babbeltje en ze gingen weer. Toen een heerlijke bak thee gezet, peuk in de bek en vol met de snoet in de zon.
Rond de klok van 11.00 uur zat mijn sessie er op. Thuis nog een gezin en de bbq plannen waren al gesmeed! Ondertussen kreeg ik de ene whats app na de andere. Edwin en Ferry deden goede zaken in de Beemster. In totaal hadden zij een stuk of 8 a 9 kerps gevangen. Zij hadden nog gevraagd of ik meeging maar ik had dringend de behoefte aan een nachtsessie. Maandag ben ik ook nog vrij dus wie weet even met mijn nieuwe Dwarf 6" op jacht.

Voor nu was het even genoeg, ciao.

1 opmerking: