zondag 22 juli 2012

Looking for hotspots

Zaterdag 21 juli een redelijke dag dus er op uit met het gezin. Mijn jongste zoon was eerder met school naar een recreatie gebied geweest en wilde daar weer naar toe. Hij had mij verteld dat er een groot meer was waar je kon zwemmen en een speelweide met speeltoestellen. Mijn gedachte nam de vrije loop dus ik twijfelde geen moment, met het gezin in de auto en rijden maar. Daar aangekomen lette ik alleen nog maar op de omgeving en die was verbluffend. Rietkragen, overhangende bomen en zandplateaus. Het lijkt de ideale omgeving voor karper.
Eerst maar even wat drinken en eten en daarna aan de wandel, ik wilde het gehele gebied verkennen. Er waren verschillende routes die je kon bewandelen en natuurlijk kozen wij de langste. Even genieten van de natuur maar wat in mijn gedachte net zo belangrijk was of misschien wel belangrijker, ik wilde niets missen van al dit moois! Eenmaal aan de wandeling van ruim 4 kilometer begonnen ontdekte ik de ene na de andere prachtige visplek. De camera van mijn smartphone draaide overuren.






Ongeveer halverwege de route zag ik iets en dacht bij mijzelf ´het moet niet mooier worden´. Jawel een heuse trailer helling, en laat ik nou een mooie boot hebben. Ik werd steeds enthousiaster en had alleen nog maar oog voor het water en haar omgeving. Nu alleen nog even de vis spotten. Ik zag veel aasplakkaten en hoopte, ondanks het toch wel wisselvallige weer, toch nog een karper aan de oppervlakte te kunnen spotten. En jawel hoor, in weer zo´n prachtige kom zag ik plots een enorme kolk. Ik bleef verstijft staan en hoopte een glimp op te vangen van deze karper. Een paar tellen later zag ik hem aan de oppervlakte en legde dit moment vast op camera. En weer verder de wandelroute lopen maar ik was helemaal verzot op dit water. Al snel was de wandelroute aan z´n eind, wat loopt 4 km toch makkelijk weg als je in zo´n omgeving bent. Weer bij het startpunt aangekomen wilden mijn kinderen zich omkleden en de zwembroek aantrekken. Natuurlijk de boys laten zwemmen en spelen want pappa had tenslotte ook een top middag gehad. Nu nog de eerste sessie plannen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten